2015. aug. 18.

Tisza cipő számomra, akkor és most.

Mit jelentett nekem a Tiszacipő?

Nos első Tiszacipőm talán még gyerekként volt a 80 as években, mindenkinek volt, de nem emlékszem rá, szóval hagyjuk.

Másodikat 2011 szeptemberében vettem, 19.000 forintért. Egy compakt volt, elszabták az az évi szériát, ezért sokkal kisebbek lettek mint az addigiak, így a 44.5 es lábamra 46-os compakt Tiszacipő került ami még a nagy méret ellenére is nyomta a lábfejem kb. fél évig aztán összecsiszolódtunk.
Nagyon sokat hordtam, rendszeresen ápoltam, de egy idő után felmondta a jobbikon a szolgálatot a varrás, a lábfej és a lábujjak találkozása körül, ahol a legtöbbet hajlik a cipő. Sebaj a Tisza garancia kijavította, igazán korrektek, kedvesen voltak.  Aztán fél évre rá a másik felét is. Aztán 1 év múlva a jobb a külső oldalon veszítette el a varrását, aztán a bal megint ahol már javítva lett. mind mind javították, hiszen 2 év szavatosság jár a cipőhöz, végig nagyon kedvesek voltak. Aztán lejárt a szavatosság és megint elvesztette a cérnát a jobb ahol javítva lett már 1x.  Persze szívesen megcsinálták voltna de persze ki kellett volna fizetnem, addigra már megkopott, elkopott a talpa, gondoltam ha ilyen jól bírta veszek egy másikat: folytatás a cipők után. ...




Harmadikat 2012 telén vettem magamnak mivel megláttam a Tisza Alfát, feketében, ami vízálló és bélelt is volt egyben, különleges aszfaltbőrnek mondott anyagból készült, valamiféle speciálisan kezelt bőr, bla bla bla 24.000-et perkáltam le érte, gondoltam úgy is híres a Tiszák tartóssága, megéri 4-5 évig meglesz a téli-cipőm.  Boltban nyomatékosan felhívták a figyelmem, hogy nem szabad normál bőrápolókkal kezelni mivel az tönkreteszi, tiszta vizes ronggyal pucoljam ha szükséges. Így is tettem. mivel sarok magasságban nem igazán bélelték ki ezért rongyossá törte a sarkam, de összecsiszolódtunk. Nem hordtam sokat, mivel enyhe tél volt ez meg jó meleg + vigyáztam rá, szóval hordtam 2012 telén kb. 3 hónapot,  2013 telén 2-t. Tavaly felvettem és beázott, nézem, hogy ahol a compact elengedte a cérnát ennek a híres aszafaltbőre szakadt el a talp ragasztás / mivel ezt nem nagyon varrják/ mentén ahol ugye a legtöbbet hajlik járás közben. /simán alul méretezték szóval konstrukciós hiba/   Bevittem, de mivel kb. 1 hónappal a szavatosság lejárta után ezért azt a választ kaptam, hogy szívesen megcsinálják, de sérülni fog a bőr, és ronda lesz na meg ki is kell fizetnem.
Megkérdeztem, forgalmazzák-e még a típust....hát sajnos már nem /vajon miért?/
Csalódott lettem, mert kb 5 hónap használat után jártam így egy híresen tartós cipőmárkával.

Negyedik 2013 nyarán egy barna velúr Budapest típusú Tisza, nagyon szép, igényes kinézet, szerelem első látásra.  25.900-ért már picit fájt, de gondoltam egy különleges cipő megér ennyit.
Nagyon kényelmes sehol nem tört, nem nyomott. Az örömöm addig tartott amíg rán nem jöttem a velúr cipők sajátosságára, mégpedig hogy szinte lehetetlen értelmesen karbantartani, kopni fog és piszkolódni a legkisebb behatástól is. Ennek ellenére 2. éve hordom rendszeresen, attól eltekintve hogy szegényem egyre csúnyább, imádom szeretem, tartós és bírja.

Tavaly /2014/ születésnapomra kaptam a páromtól még egy tisza kistáskát ami baromi jó, Minden elismerésem a kivitelezésért és tervezésért. /árat nem tudok mert meglepetés és nem rontom el azzal, hogy megnézem/  Akit érdekel keressen utána.

És mit jelent most?
Ugye írtam, hogy utcára használhatatlanná nyűttem a compaktom,  Legjobb reklám az elégedett vevő. Hozzáteszem, mai napig elégedett vagyok a compakttal, simán megérte.
Tavaly már ránézegettem, basszus már 26.000, morogtam is egy sort, vártam hátha lesz akció, nem lett, cserébe idén már felment az ára. 30.000-re :D nevetséges, úgy tűnik prémium márkává vált, amit valamilyen szinten meg is értek, mert alapvetően tartósak.
DE  a pár hónap használat folyamán tönkrement alfa után már nem hiszem, hogy 30 ért benevezek egy 2015-ös kísérletbe.
Közben a régi utcai Nike-m még mindig egyben van egyszer nem kellett hozzányúlni, csak a talpa kopott el. Szóval a tartósság mégsem annyira húde, vagyis de, csak másik márka is hozza kb fele ennyiért.

Szóval eléggé felcsesztem az agyam, és miért?
Mert bírom szeretem, és tetszik a Tisza mint márka, az arculat a stílus jó, főleg mert Magyar és ez sokat tesz a lantba.
DE míg az én fizetésem 2011-ben nettó kb. 140k volt mindennel.
ÉS míg az én fizetésem 2015-ben nettó 140k volt mindennel.
Ami kereken 0%-os növekedés.
Addig a compakt ára 66,5%-ot nőtt,
Ha a fizetésem tartotta volna  233k-t kéne kapnom mindennel,
DE nem kapok és így nagyon úgy tűnik kiestem a célközönségből.
Nekem most luxus 30k-t kiadni egy cipőért, ami talán 3 évet kibír talán csak felet.
Szóval köszönöm, sikeresen elveszítettetek egy vevőt, sebaj angol turista fiatalok úgy is elkapkodják 30 ért is sőt lehet 40 ért is, ajánlom drágítsátok még, több haszon....
Én mindenesetre szeretnék egy új compaktot de nem ennyiért, aztán lehet annyira berágok lassan, hogy többet már csak makacsságból sem veszek Tiszát, fene tudja.
Viszlát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése